محبوب‌ترین و شیک‌ترین انتخاب‌های افراد

که در طراحی دکوراسیون داخلی ساختمان‌ها به عنوان یک سیستم سقف مدرن و با کیفیت محسوب می‌شود سقف کاذب آلومینیومی می‌باشد. همانطور که از نام این سقف‌ها مشخص است این نوع سازه از آلومینیوم ساخته شده و دارای خصوصیات ارزشمندی مانند سبکی، مقاومت در برابر زنگ زدگی، قابلیت فرم دهی و همچنین زیباسازی ساختمان‌ها می‌باشد. لازم به ذکر است که از این سقف می‌توان در مکان‌های زیر استفاده کرد.

• مراکز صنعتی

• مراکز اداری 

• مراکز تجاری 

• محیط‌های بهداشتی

در حالت کلی ویژگی‌های خاصی که سقف کاذب آلومینیومی دارد آنها را به یک انتخاب جذاب و مناسب برای پوشش سقف فضاها تبدیل کرده است. همچنین باید بدانید که این سقف‌ها در انواع مختلفی به تولید می‌رسند که بهترین نوع آنها نمایان، پنهان، دامپا، لوور و گریلیوم می‌باشد. در ادامه توضیحات بیشتری را در رابطه با سقف کاذب آلومینیومی مشاهده می‌کنید.

ویژگی‌های تایل آلومینیومی

همانطور که می‌دانید سقف کاذب آلومینیومی دارای مزیت‌ها و ویژگی‌هایی بوده که آنها را نسبت به سایر سازه‌های ساختمانی منحصر به فرد کرده است. همچنین مهم است بدانید که این سقف‌های کاذب در انواع متفاوتی به تولید می‌رسند که در مکان‌های مختلف مورد استفاده افراد قرار می‌گیرند. در این قسمت مهمترین خصوصیات سقف کاذب آلومینیومی را مشاهده می‌کنید.

• تنوع: سقف‌های کاذب آلومینیومی در طرح‌های مختلف ساده، وسط پانچ و تمام پانچ تولید شده و امکان انتخاب طرح مناسب را برای انجام هر دکوراسیونی فراهم می‌کند‌.

• وزن سبک و ظاهر لوکس: این نوع سقف با وزن سبک و مواد با کیفیتی که دارد به فضا ظاهر لوکس و باکلاسی می‌دهد. از مهمترین مکان‌هایی که سقف کاذب آلومینیومی در آن مورد استفاده قرار می‌گیرد استخرهای سرپوشیده، کارخانجات صنعتی، ساختمان‌های اداری، فرودگاه‌ها، بیمارستان‌ها و همچنین سینماها می‌باشد.

انواع سقف کاذب آلومینیومی

هر یک از تایل‌ها یا سقف‌های کاذب آلومینیومی در طرح‌ها و انواع مختلفی به تولید رسیده‌اند که کاربرد آنها را نسبت به یکدیگر متمایز کرده است. انواع مختلف سقف کاذب آلومینیومی را در ادامه مشاهده می‌کنید.

• سقف کاذب دامپا: در واقع این سقف کاذب به شکل کوره‌ای و یا به وسیله رنگ‌های پودر الکترواستاتیک تهیه و طراحی می‌شوند. لازم به ذکر است که سقف دامپا دارای دو مدل ساده و سوراخ‌دار است. در حالت کلی سقف‌های سوراخ‌دار جلوه زیبایی به محیط داده و همچنین عملکرد صدا شناختی دارند. از سوی دیگر باید بگوییم که این سقف‌ها در مقابل آتش‌سوزی مقاومت می‌کنند و همچنین امکان شستشو و بازیافت را نیز برای افراد فراهم کرده‌اند.

• سقف کاذب آلومینیومی پنهان: در صورتی که به دسترسی تاسیسات پشت سقف‌ها احتیاج نداشته باشید مدل پنهان بهترین گزینه برای شما محسوب می‌شود. در این سقف، تایل‌ها به شکل پوسته و در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند و در میان آنها فاصله‌ای وجود نخواهد داشت. شاید برایتان جالب باشد که بدانید مدل پنهان موجب زیباسازی فضا و همچنین تمیزی بیشتر محیط می‌گردد.

• سقف کاذب آلومینیومی لوور: این سقف‌ها به صورت نواری یا طولی در کنار هم قرار گرفته و به دو صورت تیغه‌ای و پروفیلی تولید و طراحی شده‌اند. مدل پروفیلی سقف لوور شبیه به نوارها طراحی شده است. در صورتی که در ساخت این نوع سقف کاذب از مواد اولیه با کیفیت استفاده شده باشد سقف آلومینیومی لوور به عنوان یکی از پایدارترین و مستحکم‌ترین سقف‌های کاذب در بازار محسوب می‌شود.

• سقف کاذب گریلیوم: این سقف کاذب که کاربرد دکوراتیوی دارد، با سوراخ‌های چهار ضلعی به شکل سلول تولید شده و تحت عنوان یک سقف باز به حساب می‌آید. از مهمترین خصوصیات سقف گریلیوم می‌توان به مقاومت در برابر زنگ زدگی و خوردگی و همچنین امکان نصب هواکش و لامپ در بین اجزای آن اشاره کرد.