یکی از مهمترین اتفاقاتی که امروزه در ساختمان سازی بسیار به چشم می‌خورد استفاده از تایل‌های آلومینیومی ای جی وی بوده که دارای تنوع بسیار بالایی است. در حالت کلی تایل‌ها به عنوان یکی از مهم‌ترین مواد اولیه ساخت و ساز محسوب می‌شوند که امروزه برای اجرای انواع پروژه‌های ساختمانی می‌توانند مورد استفاده قرار بگیرند. 

لازم به ذکر است که تایل‌های آلومینیومی در رنگ‌ها، طرح‌ها، ابعاد و یا شکل‌های مختلف به تولید می‌رسند. از سوی دیگر باید اضافه کنیم که تولید کننده تایل آلومینیومی سقف کاذب ای جی وی بسیار زیاد بوده و شرکت‌های ساخت و ساز زیادی تاکنون دست به تولید این محصول زده‌اند. در ادامه این مطلب در رابطه با تولید کننده‌های این سازه ساختمانی مطالب زیادی داریم. پس در صورت علاقمندی به این موضوع تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

تایل آلومینیومی چیست؟

یکی از انواع تایل‌هایی که امروزه در ساخت و سازهای زیادی به چشم می‌خورد و طرفداران زیادی را به خود جذب کرده تایل آلومینیومی می‌باشد. در واقع دلیل محبوبیت این تایل مقاومت بسیار بالایی است که در برابر رطوبت، ضربه، حرارت و خط و خش دارد. البته ویژگی‌های تایل آلومینیومی منحصر به همین موارد نیست. علاوه بر مواردی که ذکر شد، تایل‌های آلومینیومی طول عمر بسیار بالایی دارند و همچنین از خاصیت آنتی باکتریالی بودن برخوردار هستند. 

این تایل‌های سقف کاذب که در ابعاد و سایزهای مختلف به تولید می‌رسند باعث شده است که هر شخص با هر سلیقه‌ای بتواند در بسترهای مختلف از آنها استفاده کند. جالب است بدانید که این تایل به علت داشتن خاصیت آنتی باکتریالی می‌تواند در محیط‌های درمانی مانند درمانگاه‌ها، بیمارستان‌ها، محیط‌های اداری، سالن‌های ورزشی، رستوران‌ها و یا حتی سالن‌های غذاخوری نیز به استفاده برسد.

انواع تایل آلومینیومی سقف کاذب ای جی وی

تولید کنندگان تایل آلومینیومی سقف کاذب ای جی وی برای اینکه انتخاب شما را در فضاهای مختلف راحت کنند تاکنون اقدام به طراحی و تولید تایل‌های بسیار زیادی کرده‌اند. از جمله تایل‌های آلومینیومی تولید شده از برند ای جی وی از قرار زیر است.

- تایل آلومینیومی ۶۰ در ۶۰ ساده فلت

- تایل آلومینیومی ۶۰ در ۶۰ فلت سازه پنهان

- تایل آلومینیومی ۶۰ در ۶۰ تمام پانچ فلت

- تایل آلومینیومی ۶۰ در ۶۰ وسط پانچ فلت

- تایل آلومینیومی ۱۲۰ در ۶۰ وسط پانچ نمایان

- تایل آلومینیومی ۱۲۰ در ۶۰ تمام پانچ نمایان

- تایل آلومینیومی ۱۲۰ در ۶۰ ساده نمایان

- تایل آلومینیومی ۶۰ در ۶۰ وسط پانچ نمایان

- تایل آلومینیومی ۶۰ در ۶۰ تمام پانچ نمایان

- تایل آلومینیومی ۶۰ در ۶۰ ساده نمایان

- تایل آلومینیومی ۳۰ در ۳۰ وسط پانچ نمایان

- تایل آلومینیومی ۳۰ در ۳۰ تمام پانچ نمایان

- تایل آلومینیومی ۳۰ در ۳۰ ساده نمایان

گفته می‌شود که هر کدام از این سقف‌های کاذب ویژگی‌های مختلفی را به خود اختصاص داده‌اند. به عنوان مثال تایل‌های پانچ‌دار تایل‌هایی هستند که روی سطح آنها حفره‌هایی با فاصله یکسان مشاهده می‌شود. این تایل سقف کاذب می‌تواند جهت آکوستیک کردن فضا مورد استفاده قرار بگیرد.

بهترین تولید کننده تایل آلومینیومی ای جی وی

یکی از پرتکرارترین سوالاتی که آرشیتکت‌ها و مهندسان ساخت و ساز ساختمانی دارند این است که بهترین تولید کننده تایل آلومینیومی سقف کاذب ای جی وی کدام برند می‌باشد؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که هلدینگ ساختمانی پیگاژ که نزدیک به ۱۵ سال از فعالیت‌های خود در زمینه سیستم ساخت و ساز خشک ساختمان می‌گذرد تا به حال دست به تولید متریال‌های مختلفی زده است. در حالت کلی این هلدینگ دارای چندین کارخانه تولیدی می‌باشد و محصولات بسیار زیادی را در صنعت ساختمان سازی تولید و عرضه می‌کند که یکی از آنها تایل آلومینیومی سقف کاذب ای جی وی و محصولات وابسته به آن می‌باشد. جالب است بدانید که هلدینگ ساختمانی پیگاژ با بهره‌گیری از ماشین آلات صنعتی و همچنین تجهیزات روز دنیا توانسته است 

سطح کیفی تولیدات خود را با استانداردهای جهانی و داخلی ارتقا ببخشد و همچنین در سبک‌سازی ساختمان‌ها نقش بسیار مهمی را ایفا کند. نکته جالب اینجاست که کلمه ای جی وی مخفف شده نام علمی Acinonyx jubatus venaticus می‌باشد که به معنای یوزپلنگ ایرانی است. دلیل نامگذاری این اسم برای برند پیگاژ حمایت از حیات وحش، محیط زیست و همچنین یوزپلنگ ایرانی می‌باشد. همچنین باید اضافه کنیم که محصولات تولید شده از این برند قابل بازیافت بوده و دوستدار محیط زیست و حیات وحش می‌باشد. در نتیجه یکی از بهترین تولید کننده‌های تایل آلومینیومی سقف کاذب ای جی وی برند AJV و هلدینگ ساختمانی پیگاژ به حساب می‌آید.

مزایای استفاده از تایل آلومینیومی سقف کاذب

قطعاً تولید کنندگانی که قصد تولید انواع تایل‌های آلومینیومی ای جی وی را دارند بر اساس نیازهایی که در ساختمان لازم و ضروری می‌دانند آنها را به تولید می‌رسانند. از مهم‌ترین مزیت‌ها و خصوصیت‌هایی که تایل آلومینیومی سقف کاذب ای جی وی به خود اختصاص داده در ادامه ذکر شده است.

  • این سازه خاصیت آنتی باکتریالی داشته و باکتری‌ها و آلودگی‌های محیطی را به خود جذب نمی‌کند. به همین علت می‌تواند در مکان‌هایی استفاده شود که به صورت مداوم احتیاج به شست و شو و یا نظافت دارند.
  • تایل‌های آلومینیومی در ابعاد مختلف به تولید می‌رسند و این امکان را به افراد می‌دهند که با توجه به نیازهای خود آنها را انتخاب نمایند.
  • این سازه از انواع متریال‌هایی به حساب می‌آید که برای نصب و استفاده از آن احتیاج به ابزار آلات خاصی ندارد و فقط با استفاده از میخ و پیچ می‌توان آن‌ها را نصب و متصل کرد.
  • با استفاده از تایل‌های آلومینیومی سقف کاذب سرعت اجرای کار پروژه بالا می‌رود.
  • این وسیله قابل شست و شو و نظافت می‌باشد و در صورت نیاز می‌توانید به راحتی و بدون استفاده از وسایل خاص آن را تمیز کرد.
  • در صورتی که بخشی از این سقف کاذب احتیاج به تعمیر پیدا کند می‌توانید به راحتی قسمت آسیب دیده را تعویض و یا تعمیر کنید.
  • در واقع در بیشتر محیط‌های مختلف می‌توان از این تایل آلومینیومی استفاده کرد.
  • تایل‌های آلومینیومی سقف کاذب ای جی وی در برابر ضربه و فشار بار مقاومت بسیار بالایی خواهند داشت.
  • این وسیله در ابعاد و اندازه‌های مختلف تولید شده و استفاده کنندگان آن می‌توانند انتخاب‌های متنوعی داشته باشند.